Πέμπτη 28 Ιανουαρίου 2021
Ο βίος του Αγίου Εφραίμ του Σύρου, ενός σοφού διδασκάλου
Ο Όσιος Εφραίμ, ήταν το γένος Σύρος. Γεννήθηκε, όπως πιθανώς συμπεραίνεται, στην πόλη Νίσιβη της Μεσοποταμίας. Την εποχή εκείνη βασίλευε ο Διοκλητιανός κατά το έτος 306.
Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2021
Αποφθέγματα και διδάγματα Ιωάννου Χρυσοστόμου
Τρίτη 26 Ιανουαρίου 2021
Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2021
Άγιος Μάξιμος ο Γραικός - 21 Ιανουαρίου
Ο άγιος Μάξιμος ο Βατοπαιδινός ή Γραικός, λογιώτατος μοναχός, διακρίθηκε ως θεολόγος, φιλόσοφος, συγγραφέας και ποιητής κατά το 16ο αιώνα, υπήρξε «φωτιστής και αναμορφωτής του ρωσικοῦ έθνους».
Γεννήθηκε στην Άρτα το 1470 από πλούσια, επιφανή και ευσεβή οικογένεια και ονομαζόταν Μιχαήλ Τριβώλης. Μετά τη βασική παιδεία στα σχολεία Άρτας και Κέρκυρας πήγε στην Ιταλία για ανώτερες σπουδές.
Ποθώντας να επιτύχει τον ύψιστο ανθρώπινο προορισμό, τη θέωση, αφού διαπίστωσε τη ματαιότητα κάθε επίγειας δόξας και σοφίας, αποφάσισε νά ἀφοσιωθεῖ στόν Κύριο και έγινε μοναχός στη Ι. Μ. Βατοπαιδίου. Εκεί ασκήθηκε περίπου 10 χρόνια και απόκτησε τις υψηλές μοναχικές αρετές ( υπακοής, εγκράτειας, ταπεινώσεως, ακτημοσύνης και της αγάπης). Με την ἀδιάλειπτη προσευχή ένωσε τη ψυχή του με το Θεό και έγινε κατοικία του Αγίου Πνεύματος. Στη πλούσια βιβλιοθήκη τῆς Μονῆς μελέτησε τα σπάνια βιβλία και χειρόγραφα και απόκτησε τη σοφία των προγενεστέρων οσίων.
Οι Πατέρες της Μονῆς του ανέθεταν εργασίες εκτός Μονής, της οποίες χρησιμοποιοῦσε ως ευκαιρίες για να στηρίξει το λαό μας, που ήταν υπόδουλος στους Τούρκους. Το 1515 ο Τσάρος Βασίλειος Ιβάνοβιτς ζήτησε από το Οικουμενικό Πατριαρχείο και από τον «Πρῶτο» του Αγίου Ὀρους έμπειρο, λόγιο και ενάρετο μοναχό για να μεταφράσει εκκλησιαστικά κείμενα στη ρωσική γλώσσα και να διορθώσει λανθασμένες μεταφράσεις και αντιγραφές της Α. Γραφής και Πατερικών κειμένων. Ο κλήρος έπεσε στον επιφανή μοναχό Μάξιμο τον οποίον υποδέχθηκαν στη Μόσχα ο μητροπολίτης Βαρλαάμ και ο Τσάρος το 1516.
Περί θείας αγάπης και θείας γνώσεως
Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2021
Δευτέρα 18 Ιανουαρίου 2021
Άγιος Μακάριος ο Αιγύπτιος
Ο Άγιος Μακάριος ο Αιγύπτιος γεννήθηκε το 300 μ.Χ στην Θηβαϊδα της Άνω Αιγύπτου. Αφιέρωσε όλη του την ζωή στους ασκητικούς αγώνες της ερήμου για τους οποίους η Εκκλησία τον ονόμασε «Μέγα». Στην έρημο όπου ασκήτευε γνώρισε και τον Μέγα Αντώνιο.
Ο Άγιος Μακάριος ο Αιγύπτιος με τους κόπους του στην έρημο έφτασε σε σημείο να εξουσιάζει ακάθαρτα πνεύματα. Επίσης με τους κόπους του αξιώθηκε και το προορατικό χάρισμα. Θαυμάζονταν για την σύνεση, την καρτερία και την υπομονή του. Αυτοί ήταν οι λόγοι όπου ο Επίσκοπος της περιοχής τον χειροτόνησε πρεσβύτερο.
Ο Όσιος προσεύχονταν ακόμα και για τους κολασμένους καθώς ζούσε με εγκράτεια. Κάποτε κατηγορήθηκε ψευδός ότι διέφθειρε μια κοπέλα η οποία αρνούνταν να αποκαλύψει τον διαφθορέα της. Η οικογένεια της κοπέλας τον έδειραν, τον γελοιοποίησαν και τον εξέθεσαν στην τοπική κοινωνία. Ο Όσιος Μακάριος τα δέχονταν όλα με υπομονή. Την ώρα του τοκετού η κόρη παρά τους πόνους δεν μπορούσε να γεννήσει, μέχρι που συνεσθάνθει ότι η αιτία ήταν η συκοφαντία στον Όσιο. Η κοπέλα ομολόγησε την αλήθεια και κατόπιν γέννησε. Από εκείνη την στιγμή όλοι τον θεώρησαν Άγιο.
Σε μεγάλη ηλικία ο Άγιος Μακάριος εξορίστηκε από τον αιρετικό επίσκοπο Αλεξανδρείας Λούκιο σε μια νησίδα του Νείλου όπου κοιμήθηκε ειρηνικά.
Πέμπτη 14 Ιανουαρίου 2021
Ο Άγιος Ιωάννης ο Καλυβίτης
Ο όσιος Ιωάννης ο Καλυβίτης γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη το 460 μ.Χ., όταν βασίλευε ο Λέων ο πρώτος. Ο πατέρας του Αγίου ήταν ο Ευτρόπιος, συγκλητικός στο αξίωμα και πολύ πλούσιος και η μητέρα του ήταν η Θεοδώρα. Και οι δύο γονείς χαρακτηρίζονταν για την ευσέβειά τους. Απέκτησαν τρία παιδιά εκ των οποίων το μικρότερο ήταν ο Ιωάννης. Από την παιδική του ηλικία φαινόταν διαφορετικός από τα αδέρφια του γιατί έδειχνε να μην τον απασχολεί η άνοδος σε κοσμικά αξιώματα, αλλά είχε ιδιαίτερη προσήλωση στον λόγο του Θεού και το ενδιαφέρον του στρεφόταν γύρω από τις ακολουθίες της Εκκλησίας.
Για αυτό το λόγο ζήτησε από τους γονείς του να του δωρίσουν ένα ευαγγέλιο για να μπορεί να εντρυφεί στις σελίδες του και να αναπαύεται στην αλήθεια που αυτό θα του προσέφερε. Πράγματι οι γονείς του υπάκουσαν στο θέλημα του παιδιού τους και μετά από αρκετό χρονικό διάστημα το ευαγγέλιο ήταν έτοιμο και ο Ιωάννης μπορούσε να το έχει διαρκώς κοντά του.
Εκείνη την περίοδο η οικογένειά του φιλοξενούσε έναν μοναχό από την μονή των Ακοιμήτων, ο οποίος πραγματοποιούσε προσκύνημα στους αγίους τόπους. Ο μοναχός αυτός έγινε πόλος έλξης για το μικρό Ιωάννη, ο οποίος δεν χόρταινε να ακούει για τον τρόπο με τον οποίο οι μοναχοί στο συγκεκριμένο μοναστήρι ζούσαν, ασκούνταν στην προσευχή και αγωνίζονταν να θεωθούν. Ο Ιωάννης παρακάλεσε το μοναχό όταν θα επέστρεφε από το προσκύνημά του να τον πάρει μαζί του στο μοναστήρι και να ασκηθεί εκεί ως μοναχός.
Η χρήση εκτρωμένων εμβρύων στην ανάπτυξη εμβολίων…
Ανακοίνωση του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΓΕΝΝΗΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ (Αφήστε με να ζήσω).
Τις τελευταίες ημέρες έχει ανακύψει ένα ζήτημα σχετικά με τη χρήση κυτταρικών εμβρυϊκών σειρών από εκτρωθέντα έμβρυα στην παρασκευή ή τον έλεγχο των εμβολίων για την Covid–19. (1) Η τακτική της χρήσης κυτταρικών σειρών εκτρωθέντων εμβρύων είναι γνωστή από παλαιά. Πρόκειται για χρήση κυτταρικών σειρών από νεφρό, πνεύμονα, αμφιβληστροειδή κτλπ., που δημιουργήθηκαν με ειδικές τεχνικές επεξεργασίας των εκτρωμένων εμβρυϊκών ιστών. Προέκυψαν από εκτρώσεις στις οποίες η μητέρα έδωσε την συγκατάθεσή της να χρησιμοποιηθεί το εκτρωθέν παιδί της «προς όφελος της επιστήμης». Αυτή η συγκατάθεση δημιουργεί μάλιστα την ψευδή αίσθηση πως ο άδικος θάνατος του εμβρύου έχει κάποια σκοπιμότητα και κάποιο στοιχείο κοινωνικής προσφοράς.
Η παραγωγή και ο έλεγχος εμβολίων με τη χρήση κυτταρικών σειρών από εκτρωθέντα έμβρυα δεν μπορεί ποτέ να θεωρείται «επιστημονικό όφελος» και απορρίπτεται ως μη ηθική παρά το ότι είναι σύννομη. Μερικοί υποστηρίζουν πως οι Χριστιανοί που απορρίπτουν τα μη ηθικά εμβόλια δεν «αγαπούν τους ανθρώπους» και ενεργούν για «να θέσουν σε κίνδυνο τη δημόσια και ατομική υγεία». Υποστηρίζουν πως κινούμενοι από κάποιου τύπου θρησκοληψία δεν διαθέτουν «ευρύτητα πνεύματος», eξ άλλου ο λήπτης του εμβολίου δεν ευθύνεται για την μέθοδο παρασκευής του. Όμως, έχοντας υπ΄ όψιν πως είναι δυνατή η ανάπτυξη εμβολίων χωρίς τη χρήση τέτοιων κυτταρικών σειρών, έχουμε δικαίωμα να επιζητούμε υγεία χωρίς να προσβάλλουμε την αγέννητη ζωή.
Πράγματι, υποστηρίζοντας τα θεωρούμενα «επιστημονικά οφέλη» που προκύπτουν από τα παιδιά που σκοτώθηκαν άδικα και σκόπιμα, ανεξάρτητα από το πότε συνέβησαν οι θάνατοί τους, σημαίνει πως συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε την απαράδεκτη τακτική των αμβλώσεων. Διότι η συλλογή και χρήση στη βιοτεχνολογία των οργάνων των αγέννητων παιδιών δίνει χρησιμότητα και αξία σε μία απολύτως απεχθή και ανήθικη τακτική. Η τακτική αυτή περιλαμβάνει την έκτρωση, την τροποποίηση της μεθόδου έκτρωσης προκειμένου να μην καταστραφούν και να μείνουν ανέπαφα τα υποψήφια προς συλλογή όργανα και οι ιστοί, και ακολούθως τη συλλογή των ακέραιων οργάνων και τη δημιουργία των εμβρυϊκών κυτταρικών σειρών που επιζούν επί πολλά έτη. Με τη διαδικασία αυτή έχουμε διαιώνιση και νομιμοποίηση της σχέσης μεταξύ άμβλωσης, βιοϊατρικής επιστήμης και «εμπορίας» ανθρώπων.
Η διαδικασία αυτή, που δυστυχώς είναι απόλυτα νόμιμη, έχει οδηγήσει ήδη στην παραγωγή πολλών γνωστών εμβολίων που κυκλοφορούν και στην Πατρίδα μας. Για εμβόλια που ήδη έχουν λάβει άδεια κατά το παρελθόν δεν επιθυμούμε αυτή τη στιγμή να ανακινήσουμε το θέμα. Για τα εμβόλια όμως του Covid–19, τα οποία αναπτύσσονται αυτήν την εποχή, επιθυμούμε να έχουμε λόγο, ώστε να μη βασίζονται στο θάνατο ενός άλλου, έστω και αν αυτός συνέβη κατά το μακρινό παρελθόν. (2)
Γιατί θα πρέπει να κάνουμε συμβιβασμούς; Με αυτούς υπονομεύουμε τις δικές μας αρχές και απορρίπτουμε την αξία που ο Θεός δίνει σε κάθε ζωή που δημιουργεί. Δυστυχώς για τα περισσότερα εμβόλια Covid–19 που ελέγχονται αυτή τη στιγμή, ισχύει η χρήση κυτταρικών σειρών από εκτρωθέντα έμβρυα κατά την παραγωγή ή τον έλεγχό τους. Σύμφωνα με τις βιβλιογραφικές πηγές για τα εν λόγω εμβόλια έχουν χρησιμοποιηθεί τα κύτταρα HEK 293 (νεφρικά κύτταρα εκτρωθέντος εμβρύου) (3) και PER.C6 (κύτταρα αμφιβληστροειδούς εκτρωθέντος εμβρύου). (4)
Αναφορές:
2. https://www.bioeticacs.org/iceb/seleccion_temas/pandemia/1170.full.pdf
3. https://www.liveaction.org/news/guide-fetal-cell-lines-aborted-vaccine-development
4. https://www.gmp-creativebiolabs.com/per-c6-cell-lines_74.htm
Ενδεικτικές πηγές πληροφόρησης:
https://www.liveaction.org/news/what-you-need-know-covid-19-vaccines/
Ξανά για την παιδεία...
Όταν ένα δέντρο είναι σάπιο η μέριμνα μας δεν μπορεί να βρίσκεται ΠΡΩΤΑ και ΜΟΝΟ στα κλαδιά και τα φύλλα, αλλά στη ρίζα και στο χώμα.
Τρίτη 12 Ιανουαρίου 2021
Ερμηνεία των Ψαλμών
Την Τρίτη 12 Ιανουαρίου στις 18:15 θα πραγματοποιηθεί πρώτη η ερμηνεία των Ψαλμών για το νέο έτος στο Πνευματικό Κέντρο του Ι. Ναού. Θα γίνει η ερμηνεία του 142 Ψαλμού.
Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2021
Ὁ Ἅγιος Θεοδόσιος ὁ Κοινοβιάρχης
+ Μητροπολίτου Σερβίων καί Κοζάνης Διονυσίου Ψαριανού